کمپین ایران سیراب توسط مجتمع پلاستیک طبرستان راه اندازی شده است و هدف آن ایجاد دسترسی آسان به آب آشامیدنی در مناطق محروم ایران است.

 

قشم، بهشت بی‌آب

مدتی است که مشکل کم‌آبی خوزستان موردتوجه رسانه‌های مختلف قرارگرفته است و مردم از اینکه چگونه ساکنان آن مناطق می­توانند بدون آب در گرما زندگی خود را بگذرانند حیرت کرده‌اند و از این بابت ناراحت هستند. درصورتی‌که مشکل کمبود آب به‌تازگی اتفاق نیفتاده است. هم‌اکنون روستاهای بسیاری وجود دارند که با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

روستاهای جزیره قشم یکی از آن مناطقی است که به‌طورجدی با مشکل دسترسی به آب آشامیدنی مواجه بوده و آب مصرفی آن‌ها هر 35 الی 40 روز یک‌بار وصل می‌شود. گذران زندگی در این شرایط بسیار سخت است و روستاییان برای تأمین آب آشامیدنی خود در روزهایی دیگر به‌ناچار مجبور به خرید آب‌شور باقیمت‌های بالا می‌شوند. قشم، بهشتی است که آب ندارد و برای رفع مشکل آن باید چاره‌ای اساسی اندیشید. به همین دلیل مجتمع پلاستیک طبرستان به‌نوبه‌ی خود سعی کرد قدمی در این راه برداشته باشد.

 

قطره‌قطره قشم تشنه را سیراب می‌کنیم

برای حل برخی از مشکلات موجود در ایران ممکن است هیچ کاری از دست مردم، سازمان‌ها و شرکت‌ها برنیاید اما در حوزه مشکلات مربوط به دسترسی به آب آشامیدنی، مجتمع پلاستیک طبرستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مخزن آب پلی اتیلن در ایران وظیفه خود می­داند تا بخش کوچکی از مشکل را حل کند. بسیاری از روستاهای غرب جزیره قشم حتی از لوله‌کشی آب نیز محروم هستند.

حدود سه سال است که یک تیم 15 نفره هفته‌ای یک روز به این روستاها رفته و کارهای مربوط به لوله‌کشی و نصب مخزن افقی، مخزن قیفی، مخزن مکعبی و... را به‌صورت رایگان برای خانواده‌هایی با توان مالی کم انجام می­دهند. مدتی این پروژه به دلیل کمبود بودجه متوقف‌شده بود. برای کمک به رفع مشکل دسترسی به آب روستاهای جزیره قشم و ادامه یافتن پروژه لوله‌کشی  برای خانوارها، مجتمع پلاستیک طبرستان تصمیم گرفت تا در ادامه‌ی فعالیت‌های کمپین ایران سیراب که مدت نه‌چندان کوتاهی است که در فضاهای مجازی راه‌اندازی شده است، تعداد مخزن موردنیاز را تأمین و به موسسه نیک گامان رمکان اهدا کند. تمام مخازن اهداشده از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و گنجایش آن‌ها متناسب با نیاز خانواده‌ها در نظر گرفته‌شده است. ایران سیراب کمپینی با هدف ایجاد دسترسی آسان به آب آشامیدنی برای مردم مناطق مختلف ایران بوده و تاکنون فعالیت‌های بسیاری انجام داده است و همچنان این فعالیت‌ها ادامه‌دار خواهد بود.