دکتر برمک قنبرپور، عضو هیأت مدیرۀ انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با رسانۀ ملی گفت:
«مسئلۀ عدم توازن بین عرضه و تقاضای پلی‌پروپیلن در بازار ایران موضوع جدیدی نیست. اما ما فعالان صنایع پلیمر انتظار داریم که این روند رو به بهبودی باشد، درحالی که داده‌ها چنین چیزی را نشان نمی‌دهند. ما اگر به وضعیت عرضه، تقاضا، مصرف و تولید پلی‌پروپیلن در بازارهای منطقه‌ای (به عنوان مثال دو کشور ترکیه و عربستان) نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که میزان تقاضا یا مصرف پلی‌پروپیلن در ترکیه نزدیک به سه برابر ایران است، و میزان عرضه یا تولید پلی‌پروپیلن در عربستان بیش از چهار برابر ایران است.» وی افزود: «همین موضوع نشان می‌دهد که بازار پلی‌پروپیلن تا چه حد قابلیت گسترش و توسعه دارد، و تا چه مقدار نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای توسعۀ پتروشیمی‌ها جهت تولید این محصول هستیم.»
دکتر قنبرپور در ادامه گفت: «اگر نگاهی به آمار معاملات بورس کالا بیاندازیم، در سال 1400 میزان عرضۀ پلی‌پروپیلن حدود یک میلیون تن و در سال 1401 حدود 940 هزار تن بوده، و با توجه به کاهش تولید پلی‌پروپیلن در سال 1402، بعید می‌دانیم که این عدد به بیش از 800 هزار تن برسد. بنابراین ما در سال جاری و سال‌های گذشته در عرضۀ پلی‌پروپیلن نیز مقداری کاهش مشاهده می‌کنیم. در حالی که از ابتدای سال 1401 تا به امروز، تعداد شرکت‌هایی که تأسیس شدند، به بهره‌برداری رسیدند و مصرف کنندۀ پلی‌پروپیلن هستند، نزدیک به 30 درصد افزایش داشتند. بنابراین این عدم توازن در حال افزایش نیز هست. به صورتی که ما در 6 ماهۀ ابتدایی سال 1402 در پلی‌پروپیلن‌های نساجی و شیمیایی میانگین رقابتی در حدود 60 درصد را تجربه کردیم، و در پلی‌پروپیلن فیلم نیز که در سال‌های گذشته تجربۀ رقابت‌های بسیار جدی یا التهاب را نداشت امسال میانگین رقابت حدود 40 درصد را تجربه کردیم. این موضوع نشان می‌دهد که چنین رقابت‌ها و افزایش قیمتی قدرت رقابت‌پذیری تولید کننده را در بازارهای منطقه‌ای به شدت کاهش می‌دهد.»
وی در خاتمه افزود:
«به نظر می‌رسد که در صورت همکاری وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط همچون وزارت نفت، اگر بتوان خوراک پتروشیمی‌ها را در این حوزه افزایش داد، می‌توان در کوتاه مدت تا حدی شاهد افزایش تولید پلی‌پروپیلن باشیم تا از التهاب این بازار کاسته شود. به عنوان مثال شاید اختصاص خوراک مایع بیشتر بتواند راه‌گشا و کمک کننده باشد.»